2010-01-22

Kikar ut genom fönstret denna gråmulna dag och konstaterar att jag nu har varit arbetssökande i 22 dagar. Konstaterar också att det sorgliga figuren inte har gjort entré ännu. Ju längre hon håller sig borta desto bättre. Det ligger en otroligt destruktiv kraft i att börja tänka i negativa banor. Jag som lider av en mycket envis och elak magkatarr ska verkligen akta mig för de tankarna, för de gör allt värre.

Men jag klarar mig hittills bra under omständigheterna. Ibland hjälper det att försöka se sig själv utifrån och i ljuset av annat, till exempel katastrofen i Haiti, för att mina problem ska kännas mindre betydelsefulla.

Jag har haft två otroligt positiva samtal om jobb den här veckan som har lyft mig. Det är så roligt att ringa på ett jobb och så möts man av en människa som är intresserad av den som ringer, som ställer frågor och är allmänt trevlig. Som vanligt vågar jag inte ha för stora förhoppningar, men jag håller tummarna för att det ska räcka till intervjuer. Det borde vara min tur, jag har samlat ihop på karmakontot till det här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0