5 månaders uppehåll...

...är tydligen precis vad jag behöver för att komma igång igen. Jag har i och för sig twittrat på www.twitter.com/lisabadu men det är inte riktigt samma sak, även fast jag gillar det forumet.

Jag är kvar i Gällivare, men har påbörjat nedräkningen. Lägenheten är uppsagd till årsskiftet och jobbjakten är i full gång. Jag vill verkligen hitta ett jobb i Skellefteå. Jag är trött på att bo 35 mil från P, med usla kommunikationer i en skruttig lägenhet. Tur att jag min själsfrände A här. Utan henne hade jag gått under! Det är intressant hur man klickar så väl med vissa människor, och hur lika man kan vara. Som A sa idag; "Det är som att titta sig i spegeln". Vi skrattar åt samma saker, drar samma citat ur filmer, associerar till samma saker och har en gemensam STOR kärlek till tacos. Det är vänskap det!

Jag är som sagt i jobbletartagen. Det är inte det lättaste. Läste nyss om en kille som hade fått jobb genom att skriva en stor skylt och sätta sig ute på gatan. Han hade fått jobb inom bara några timmar. Det bevisar ju det som sägs, att de flesta jobb inte annonseras ut, utan de tillsätts genom spontanansökningar och kontakter. Jag har ju inte så många kontakter, men spontanansöka skulle kunna vara något. Jag ska leta rätt på 5 arbetsplatser som intresserar mig i Skellefteå och skicka in CV och presonligt brev. Vad vet man, det kanske lir napp. Nu ska jag ägna mig åt att skriva en ansökan till ett utannonserat jobb. Det gäller att fila på det eftersom det antagligen är väldigt många sökanden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0