Ebba vs Linda

Ett nytt bloggbråk har seglat upp. Ebba von Sydow och Linda Skugge är inte överens om vad ett stressfyllt liv innebär. Ebba är stressad över att hinna med jobb, vänner och kärlek. Linda menar att Ebba inte vet vad det innebär att vara stressad innan hon har skaffat tre barn som hon ska natta ensam och sen sova på en madrass id eras rum under åtta månader.

Fånigt hela grejen. Jag kan inte relatera till någon av dem, men jag måste säga att jag är på Ebbas sida i det här. Linda Skugge som var en ganska cool arg tjej på 90-talet är nu en bitter hemsk kvinna som tycker att hennes liv är bättre/värre/jobbigare/roligare/mer värt än alla andras. Hon gör mig så trött, varför måste hon jämföra, varför inte bara konstatera att de båda känner stress? Varför sträva efter att vara bättre på att ha det värre?

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha ja ibland glömmer man visst hur avlångt detta land är och att väderlekarna och årstiderna kan vara så olika i olika delar av landet.



kram

2009-04-05 @ 00:12:52
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0