19e februari

Datorkrångel och allmän lättja - anledningarna till att det var längesen jag uppdaterade. Nu har det väl inte hänt så jättemånga spännande saker, men ändå.

Första helgen i februari tillbringade vi på Jokkmokks marknad. Det var väldigt roligt och mysigt. Massor med folk, massor med snö, kallt, god mat och shopping. Investerade i ett par Luddar, världens varmaste skor. Kan säga att det var en bra investering eftersom det har varit mellan 25 och 30 grader kallt här den senaste tiden. Det blir nästan en chock att gå ut när solen strålar och det ser varmt ut, och så fryser snoret i näsan.

Jag var i Skellefteå förra helgen. Vi var på dop i landskyrkan. Det var en vacker ceremoni och en trevlig dag. P är fadder till den lille som är hans kusinbarn. På söndagen tänkte jag att jag skulle chansa och ta bussen till Luleå som går 16.20 för att sedan ta anslutande tåg till Gällivare 18.40. Jag skulle ha 15 minuter på mig väl framme i Luleå. Nåväl, när klockan var 16.30 hade bussen inte lämnat Skellefteå och jag började känna mig lite tveksam till om jag skulle hinna, och självklart hade jag möten inbokade på måndagmorgon som jag i så fall skulle missa eftersom morgontåget inte kommer fram så tidigt. När vi kom till Piteå hade bussen kört i kapp lite av tiden, men inte tillräckligt mycket så jag var fortsatt tveksam. Men då kom en räddande ängel i form av bussvärden och skickade ut mig till en väntande taxi som körde mig direkt till tågstationen. Jag hann med tågen så slutet gott!

Apropå slutet gott, slutet för min hemska, hemska, hemska hall kom här för ett tag sen. Nu är den målad helt i vitt. Kanske inte så fantasifullt eller vågat, men det var fantasifull och vågad till max innan, och resten av 60-talsgrottan (som lägenheten kallas, det och råtthålet beroende på mitt humör) ligger inte så långt efter. Det var tapet i taket - svart botten med bruna och orangea blommor samt en form av vävtapet med trådar i en obestämbar brun-grön-orangefärg på väggarna. Det var som att kliva in i en psykedelisk mardröm. Tänkte lägga upp före- och efterbilder när jag har fotat efterbilderna.

Nu ska jag se om jag kan peta i mig lite mat, har varit hemma idag eftersom jag inledde morgonen med att svimma i badrummet och må illa. Är fortfarande yrslig så fort jag reser mig och mår lite illa hela tiden. Det är jobbigt att bo själv när sånt händer... Det går ju både magsjukor, vinterkräkor och influensa så att få något är väl inte så konstigt kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0