Valborg

Amatörernas afton även kallat, tillsammans med midsommar, lucia och nyår såklart. Alkoholdebut för många unga, överdrivet alkoholbruk för många andra. Får se vad det står i tidningarna i morgon. Här uppe är det just nu en väldig uppslutning kring engagemang mot droger vilket är väldigt bra. Det har ju tyvärr föranletts av att två unga människor gick bort pga vad misstänks vara överdoser. Det enda positiva det kan föra med sig är väl att det blir en ögonöppnare. För föräldrar - att inte vara naiva om vad ungdomarna sysslar med. För ungdomarna - att vara kritiska, se risker och konsekvenser.

Jag har iallafall haft en trevlig kväll i Avvakko. Korvgrillning, eld och trevligt umgänge. Det var fint att komma ut ur lägenheten, vädret var underbart. Såg en intressant grej på vägen ut till Avvakko som jag bara har hört talas om tidigare och därför inte riktigt trodde på, men det visade sig vara dagens sanning. Här är det vanligt att så här på vårkanten ta bilen till närmaste väg med sluttningar i bra söderläge, E10 till exempel, och helt sonika göra upp en eld, ställa upp campingbordet, slänga på korven, och... Ja och, det är det stora frågan. För vad gör man där vid vägen? Sitta där och grilla, det liknar ju ingenting. Det är ju inte så att det inte finns jättefina rastplatser att grilla vid eller så. Jag såg säkert 15 - 20 grupper med människor sittandes där vid vägen. Det var blandade kategorier; barnfamiljer, ungdomsgäng, pensionärsgäng, så det verkar vara ett allmänt nöje. Pajsare säger P, skumma säger jag.

Hoppas på bra väder imorgon med, då åker nya fina cykeln fram. Det är så underbart att cykla i vårvärmen så jag passar på att upptäcka Gällivare hehe.

Nu är det natt, hoppas på en lång skön sovmorgon i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0